LAK & KNOW-HOW®

LAK & KNOW-HOW® er et netværk for autolakererier, der ønsker en professionel udvikling af deres forretning. LAK & KNOW-HOW® netværket omfatter omkring 100 værksteder spredt over hele landet.

Sammen står vi for:

• Lakeringsarbejde i topkvalitet, der matcher kravene nu og i fremtiden.
• Garantireparationer, der opfylder bilproducenternes forskrifter.
• Interne tekniske kurser, der optimerer vores medarbejderes anvendelsestekniske know-how.
• Lakering med Spies Hecker produkter, der teknisk og kvalitetsmæssigt er blandt verdens bedste.

I netværket LAK & KNOW-HOW® er der følgende tre fokusområder:

  • Effektivisering af driften.
  • Profilering af netværket og de enkelte netværksmedlemmer.
  • Forøgelse af omsætning og indtjening hos netværkets medlemmer.

Netværkets medlemmer bakkes op af lakproducenten Spies Hecker og har deltagelse af den danske importør, Baden-Jensen A/S, der er Danmarks største forhandler af autolakprodukter.


Netværkskoordinatorer

Baden-Jensen A/S fungerer som medlem og koordinator for netværket.

Se kontaktoplysninger HER


Spies Hecker

- kvalitet igennem mere end 130 år

Spies Hecker har leveret lakprodukter i mere end 130 år. Firmaet er en af verdens største lakproducenter og står bag branchens nyeste og mest effektive laksystemer til reparation af personbiler og storvogne. Herudover producerer firmaet lakker til OEM-lakering på bilfabrikkerne samt lakker til industriopgaver.

Garantigodkendelser

Hvad der er nok så vigtigt er, at Spies Hecker er den af verdens lakproducenter,
der har tekniske godkendelser til flest bilmærker.


 

Baggrund for netværket

Den danske autolakbranche har fra gammel tid været præget af små virksomheder, hvor fundamentet er solide håndværksmæssige kvaliteter. I de senere år er antallet af autolakerere faldet, og til gengæld er de enkelte virksomheder vokset.

Dette stiller helt nye krav til den måde, hvorpå man skal drive et autolakereri. Foruden at være en dygtig håndværker skal ejeren af autolakereriet nu bl.a. også være en dygtig sælger, kunne motivere sine ansatte og have fuldt økonomisk overblik.

For at ruste vores kunder bedst muligt til fremtidens krav besluttede Spies Hecker og Baden-Jensen at opbygge netværket LAK & KNOW-HOW®.